RSS
Write some words about you and your blog here

Rindu Cinta dan Sayang Mu..

donno la, lately suke bena melayan perasaan dpn lptop comel:)
nak kate xde keje..uish, a lot of thing to do..

but, just let it go la, do what i wanna do, rite..?


td ade terbace..satu ungkapan
i do love that phrase...

"Jika ada yang minta Cintamu, katakan ia untuk ALLAH,
jika ada yang minta Rindumu katakan ia untuk RASULULLAH,
tp, jika ada yang minta Keikhlasanmu,
berilah pada yang mampu MENGHARGAINYA....."


emm...tetibe teringat arwah embah lanang,atau tok wan la..
slalu sblm balik ke asrama msti jmp die dulu..

smpai la dh msuk maktab pn,msti jmpe die dulu sblm mulakan lgkh p&p

tp skrg die dh xde..(Al-fatihah).

rindu wjhnya yg suci, wataknya yg sgt tenang..



satu bnda yg sgt aku ingt kata-katanya..
"Ain, belaja btl2..blaja ni, dugaan paling besarnya CINTA.
cinta buat kita lalai, belaja ntah ke mana...
seboleh-bolehnya hbskn blaja dulu..ni dh ade ke ni?"

heeee..=D aku senyum je time tu..
what to say..


lps tu die pgg kepala, bace doa ape ntah

pas2 die cium kepala..waaaa!! ttbe sdey:'(
"amalkan selawat allahumma solatan kamilatan wasalim salaman tamah..ila akhir.."

"xbpe ingat la embah..(aduh, malu2 ustzh,skng dh ingt ^^ v)"

"slwt syifa' hfl?"

"hfl"

"ha, bace dan amalkan.boleh?"

"insya-Allah"


skrg dh xde lg..kali terakhir aku cium dahinya sblm dismbhygkn

sejuknye rase muka seorg lelaki tua berjanggut putih ni, wangi sgt..

3 kali embah dismbhygkn,first family, second shbt2 terdekat
then,ahli jemaah masjid
.besarnya rahmat..
mungkin ini hadiah utk nya

yg mencintai ALLAH, merindui RASULULLAH

dan menyayangi keluarga lebih dr dirinya sendiri..


kerdilnya diri bile mak cite

2 3 hari sblm mnggl, embah still mampu bace kitab2 kuningnya

yg berlambak kat bilik 2..

aku nih? nak bace buku 100 muke surat pn seminggu

(pity of me~)


akan aku abadikan lg byk kngn

dgn embah lanang kt dlm blog nih...

aku cuba dgr dan ikut nasihat teragungnya

bg aku yg bergelar PELAJAR..~


0 comments:

Post a Comment